Dytt

Dytt

Author
  • Vår vurdering
  • Lesernes vurdering

Dytt.no er et helt nytt og rimelig spennende system for å gå ned i vekt. Det vil fungere som en personlig veileder for et sunnere og mer helsebringende liv. Det medfølger skrittteller i opplegget og i systemet til Dytt.no går man raskt ned i vekt og forblir der.

Hemmeligheten er slik at du må forbrenne noen flere kalorier enn det du inntar for å gå ned i vekt. I Mattabellen som følger med registrerer du alle måltidene dine, og ved hjelp av skrittelleren og en aktivitetstabell registrerer du den daglige aktiviteten din. Din Inn- og utbalanse regnes ut, og gir svar på hvordan du vil oppnå ønsket målvekt.
3 myter om slanking:
1) Å spise sent på kvelden gjør at du legger på deg.
Dette stemmer til en svært liten grad. Grunnen til at denne myten er så utbredt er at folk generelt spiser mye mer om kvelden enn de ville gjort om dagen, og det er mye lettere å småknaske på potetgull hele kvelden enn hele ettermiddagen. Men dersom du bare spiser et vanlig måltid om kvelden er det ikke noe problem, da kroppen faktisk forbrenner like mye om kvelden som om dagen. Det er derimot ikke så lurt å spise rett før man legger seg.
2) Det er mye bedre å spise rå grønnsaker enn kokte.
Mange tror at grønnsakene mister mange av vitaminene når de kokes, men dette er faktisk ikke sant. De aller fleste grønnsakene inneholder minst like mye vitaminer når de spises kokt, så det er ingen grunn til å presse i seg råe grønnsaker lenger.
3) Man går ned i vekt av å droppe måltider.
Dette er slett ikke tilfellet. Det er nemlig slik at kroppen trenger jevnlige tilskudd av mat for å holde oppe forbrenningen, slik at man faktisk kan legge på seg av å droppe måltider eller mellommåltider. Spis heller flere og mindre måltider dersom du slanker deg.