Slank deg uten å trene

Det er faktisk mulig å slanke seg uten trening, men det krever likevel mye av deg som skal ned i vekt, samt god tid. Du kan ikke forvente at man raser ned i vekt, men en jevn reduksjon skal være mulig å oppnå.

Om du vil slanke deg uten å trene bare fordi du ikke gidder vil jeg helst anbefale seg å tenke deg om en gang til. Det er nemlig mye lettere å gå ned i vekt når man kombinerer diett med trening, og selv enkle øvelser som en gåtur et par ganger i uka kan hjelpe deg veldig med å gå ned i vekt.

Dersom du har en skade eller lignende som gjør det vanskelig å trene så er det jo ikke stort å gjøre med det, men det er likevel viktig å bevege seg så mye som mulig. Jo mer stille man sitter, jo mindre kalorier forbrenner kroppen, og bare det å bevege armene mer kan hjelpe deg med å forbrenne noen ekstra kalorier. Så dersom det er mulig så er det best å kombinere en god diett med litt mer bevegelse når man skal slanke seg.

Ellers er konseptet for å gå ned i vekt veldig enkelt. Om du forbrenner mer kalorier enn du spiser så vil du gå ned i vekt. Forbrenner du mye mer kalorier enn du spiser går du mye ned i vekt, men det er vrient når man ikke skal trene.
Så for å gå ned i vekt uten å trene er den beste måten å redusere kaloriinntaket ditt slik at det er mindre enn kaloriforbrenningen din. Det betyr at man må kutte ut alt som inneholder mye kalorier, deriblant sjokolade, potetgull og alt annet godteri, da det rett og slett er unødvendig mange kalorier i dem. I tillegg må man slutte helt med brus, både sukkerholdig og sukkerfri. Sukkerfri brus som Pepsi Max inneholder nemlig kunstige søtningsmidler som kan påvirke appetitten din til å ha lyst på mer mat, noe som er en ulempe når man slanker seg. Ellers bør man holde seg langt unna alle ting som inneholder sukker.

Det er også viktig å øke forbrenningen din, og det er flere måter å gjøre dette på. For det første bør du spise små måltider regelmessig. Aldri la det gå mer enn 3 timer mellom hver måltid, og ta gjerne litt frukt eller noen nøtter mellom måltidene for å være ekstra sikker på at kroppens forbrenning holder seg gående hele tiden. I tillegg bør man drikke minst to-tre kopper med grønn te hver dag, da det er klinisk bevist at den forbedrer forbrenningen din. Det er faktisk slik at dette kan hjelpe deg med å forbrenne mellom 100 og 200 ekstra kalorier hver dag.

Det er mange som tror det er lurt å droppe frokosten når man skal slanke seg, men det er ikke tilfellet. Om du dropper frokosten vil kroppen aldri starte opp forbrenningen skikkelig etter at den har vært i sparemodus hele natten, og i verste fall vil denne dårlige forbrenninga følge deg hele dagen. Det er derfor viktig at man spiser frokost, men pass på at den ikke blir så veldig tung og full av kalorier.



Legg inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Velg en vurdering