Slik kan du slanke deg fort

Det er mange grunner for å ville slanke seg fort, men dersom du bare vil ned i vekt er det mer lønnsomt å bruke god tid på slankingen fremfor å stupe ned i vekt. Hvis du derimot skal på ferie til Ibiza om måneds tid og vil være klar for å sole deg på stranda så er det godt mulig å slanke seg fort. Det krever derimot mye tid, krefter og energi fra deg, og det er umulig å få til med mindre du virkelig går inn for det.

På den amerikanske TV-serier The Biggest Looser raser deltakerne ned i vekt, og der er det hard trening som gjelder. Til sammen får de mellom 1 500 og 2 000 kalorier i maten hver dag, mens de trener nok til å forbrenne minst 6 000 til 8 000 kalorier. Og da mister du vekta fortere enn man skulle tro var mulig. Det er derimot ikke så lurt å gjøre dette uten leger, personlige trenere og kostholdseksperter som kan hjelpe deg med å gjøre det på en trygg måte, men utgangspunktet er det samme: kutt ned på kaloriene og tren så mye som mulig.

Dersom du er godt trent fra før har du et mye bedre utgangspunkt, da du kan droppe enkelt trening og kjøre rett på med full styrke. Om du derimot ikke er så godt trent er det bare å begynne. Lær deg teknikker for å trene alle muskelgruppene dine, og fokuser på én eller to muskelgrupper hver dag. Deretter lar du de få minst to dager hvile mens du jobber med andre muskler. Samtidig bør du jobbe hardt med kondisjonen din, og du bør ta flere utholdenhetsøkter hver dag.

I tillegg til å trene når du er hjemme bør du uten tvil begynne å sykle eller jobbe til jobben, aldri bruke heisen, og prøve å bevege deg istedenfor å sitte stille.

Det er også viktig at man ikke spiser med mat enn man burde. Pass på alle kaloriene du spiser så du ikke får i deg mer enn en fast dose. Et vanlig kaloriinntak for voksne mennesker er på 2 000 kalorier for kvinner og 2 500 kalorier for menn. Ettersom du har en hard treningsplan er det greit med litt mer enn dette, men vær likevel varsom på at du ikke får i deg mye. Om man skulle klare å spise flere kalorier enn man forbrenner så går man opp i vekt, og dersom man forbrenner mer enn man spiser går man ned i vekt. Enkelt og greit.

Hold deg også unna alt usunt fett, samt alt som inneholder betydelige mengder sukker. Det er bare å glemme potetgull, sjokolade eller andre godsaker mens man slanker seg såpass fort, og man bør heller fokusere på å få i seg godt med proteiner og vitaminer av alle slag.

Som dere ser er dette en skikkelig hard treningsplan, men om man skal slanke seg på bare noen få uker er det helt nødvendig for å få et synlig resultat. Noen få treningsøkter er veldig bra på lang sikt, men gir ikke resultater før etter flere uker med jevnlig trening. Så hvis du tror du klarer å trene så mye som det trengs er det helt klart mulig å slanke seg fort, men det er verken lett eller gøy.



Legg inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Velg en vurdering