Vital slank

Vital slank

Author
  • Vår vurdering
  • Lesernes vurdering

Danner en sperre som i en periode fra 8-12 timer etter måltid hemmer inntil 70 % av matens sukkerstoffer i å bli omdannet til fett. I stedet kan kroppen forbrenne sukkerstoffene til energi, noe som også er med på å motvirke lavt blodsukker. Sultfølelsen dempes, særlig trangen til sukker og søtsaker. Det fører vanligvis til at det blir lettere å forholde seg til normale spisevaner og ett mindre kaloriinntak.

2 myter om slanking som ikke er sanne:

– Hold deg unna alt fett når du slanker deg.
Det er mange som tror at man må holde seg unna alt fett når man skal slanke seg, men det er ikke tilfellet. Sunt fett fra nøtter eller fet fisk er faktisk sunt for kroppen, og er helt greit i små mengder. Du bør derimot holde deg unna transfett som du finner i potetgull og lignende produkter.

– Å spise sent på kvelden gjør at du legger på deg.
Dette stemmer til en svært liten grad. Grunnen til at denne myten er så utbredt er at folk generelt spiser mye mer om kvelden enn de ville gjort om dagen, og det er mye lettere å småknaske på potetgull hele kvelden enn hele ettermiddagen. Men dersom du bare spiser et vanlig måltid om kvelden er det ikke noe problem, da kroppen faktisk forbrenner like mye om kvelden som om dagen. Det er derimot ikke så lurt å spise rett før man legger seg.